zondag 17 februari 2019

16 en 17 Juli: Van Denver naar huis...

He get, vandaag is het alweer de dag dat we terug naar huis gaan.
We mogen uitslapen want het vliegtuig gaat pas vanavond. De wekker staat dus om 09.30 uur. Beetje jammer dat het kamermeisje om 08.05 op de deur klopt 😕 Dan nog maar even lezen en TV kijken, we komen er geen minuut eerder uit dan 09.30! De koffers hebben we gisteren al gepakt dus nu resten alleen nog de àllerlaatste spullen. En een paar spullen laten we achter waaronder ook de geweldige koelbox op wieltjes. Uiteraard met een briefje voor het kamermeisje erbij.

Vandaag staat Denver downtown op het programma. Al zijn wij nooit zo goed in een laatste dag, we gaan het nu toch proberen 😄
Eerst maar eens ontbijten, dat doen we bij de Denny's. Een goed afscheid van ons favoriete vakantieland! Daarna gaan we richting State Capitol. We rijden een beetje rond maar vinden Denver Downtown helemaal niks. Hmmm. En nu?
We hebben tenslotte nog wel wat uren en het is ook zonde om die allemaal op het vliegveld te gaan zitten.
We gaan naar de dichtstbijzijnde McDonalds om daar de Wifi op te pakken om te zien wat we kunnen gaan doen. Is er niet een park ofzo in de buurt? We kunnen het niet heel goed vinden allemaal, maar uiteindelijk vinden we een park.
Dus zo zitten we een tijdje later met onze cola van de Mac, de laatste koekjes en snoepjes aan een overdekte picknicktafel bij Barr Lake Statepark. Niet bepaald een pareltje maar goed genoeg om nu even een paar uur door te brengen.

Na een uur of 2 zijn we het eigenlijk wel zat en gaan we alsnog veel te vroeg naar het vliegveld. Wij zijn echt niet goed in zo'n laatste dag 😂
Het is 15.24 als we de auto inleveren en dat is.... tsja, erg netjes op tijd considering dat we pas om 20.50 vliegen!
Het inleveren gaat heel snel en we krijgen de 0 bon. We geven het overgebleven drinken aan de 'auto-in-ontvangst-neem-mannen' die hier blij mee zijn (of dat zeggen ze tenminste) en dan in de shuttlebus naar het vliegveld. Gelukkig kunnen we de koffers al kwijt en ook de paspoortcontrole gaat snel. Zodoende zijn wij om 16.25 uur al helemaal klaar. Pffff.

Tot nu toe heeft het vliegtuig 13 minuten vertraging dus voor de zekerheid vraag ik even aan een grondstewardess of dit zo blijft en of dit gaat lukken met onze (zeer) krappe overstap op Heathrow, maar volgens haar gaan we dat gewoon redden. We zien het wel, thuiskomen vanuit Londen zal vast niet het grootste probleem zijn 😃

Jammer dat er niet zoveel te doen is hier na alle controles, maar uiteindelijk gaat de tijd nog vrij snel voorbij met koffie, lezen, mensen kijken, koffie, nog meer lezen, lange broek aantrekken en doe eens gek: koffie.
Tegen 20.15 gaan we boarden en we vertrekken inderdaad keurig op tijd.
Beetje jammer dat de mensen voor ons echt gelijk nadat het lampje uitgaat hun stoel naar achteren zetten. Het mag natuurlijk maar ik vind het toch altijd wat asociaal. Gelukkig hoeven we maar een uur of 9...

Het eten, chicken or pasta, komt vrij snel en dat smaakt dan weer prima. Niet lang daarna gaan de lichten uit. We zien een fikse onweersbui vanuit het raam, en het lukt ook nog om er een foto van te nemen (we zeggen natuurlijk niet dat er ook 100 zwarte foto's zijn 😂).
We kijken wat films en proberen ook maar wat te slapen maar dat heeft wisselend succes.

Ongeveer 1,5 uur voor de landing op Londen krijgen we nog een ontbijt. Of nou ja, zo heet het, maar dat vinden we wat overdreven. Het is een voorverpakte meergranen croissant (getver) en een yoghurtje. Gelukkig hebben we nog Pringles! De landing op Heathrow is nogal bumpy, maar dat maakt niet uit want we liggen op schema. Het lijkt alsof het vliegtuig het hele vliegveld over rijdt (hebben ze hier ook een Polderbaan?) maar uiteindelijk staan we stil. Helaas zitten we achterin dus het duurt even voor we buiten staan. Snel op de trein naar de centrale hal door security (duurt héél erg lang!) een dan snel met de trein naar de nieuwe terminal. Tenslotte moeten we zelfs nog rennen om op tijd bij de gate te zijn, omdat die, terwijl wij in de trein zaten, nog gewisseld was.
5 minuten voor het sluiten van de gate zijn we er! Niet fijn, dit haasten! Maar we ploffen op onze stoelen en zijn blij dat we het gered hebben.
Gelukkig zit het vliegtuig naar Brussel niet vol, zodat we even kunnen uitdampen. We krijgen wat te drinken en pinda's. Dit gaat in hoog tempo en voordat we de landing inzetten is het allemaal weer opgeruimd.

Keurig op tijd wordt het vliegtuig weer aan de grond gezet en de rest verloopt heel voorspoedig. We zijn snel door de paspoortcontrole en ook de koffers komen snel voorbij. We moeten 5 minuten op de taxi naar het hotel wachten en daar halen we onze eigen auto weer op.
Om 17.15 zitten we weer in de auto, het avontuur zit er weer op!