zondag 17 februari 2019

15 Juli: Van de GSD naar Denver

De wekker staat alweer om 08.00 uur. Vandaag aan we terug naar Denver en onderweg willen we via Manitou Springs. Daar willen we, afhankelijk van de tijd en het weer de Garden of the Gods bekijken en Pikes Peak 'doen'.
Bij de GSD schijnt vandaag het zonnetje en dat geeft toch een heel ander beeld. Ook al hebben we nu ook geen zin om ze te beklimmen 😅

Tegen 09.30 zit alle rommel weer in de auto en gaan we op weg voor onze laatste etappe. We stoppen nog voor een ontbijt/lunch bij Cracker Barrel bij Pueblo en tanken ook nog maar eens. Tegen 12.30 uur arriveren we bij de toegangspoort van Pikes Peak. Het ziet er zo hoog in de bergen nogal donker uit, maar de weg is open (die sluit met slecht weer) dus we betalen de toegang en gaan naar boven.
Dat betekent van 7800 feet naar 14112 feet. Dat is serieus hoog en als we het goed hebben begrepen de hoogste berijdbare weg in de 'lower 48'.

Het is serieus klimmen hier en we hebben prachtige vergezichten. Ook komen we langs het dorp van Santa en passeren we een bord waarop staat dat we moeten oppassen voor een overstekende Bigfoot 😄

Om ons heen zien we in de dalen verschillende buien waar stevig regen uitvalt, maar wij houden het gelukkig droog.
14000 feet is serieus hoog (>4000 meter) en zo hoog zijn we allebei nog nooit geweest.

We voelen het dan ook als we uitstappen op de top en even de winkel ingaan. Een beetje licht in het hoofd en op de een of andere manier vind ik het heel benauwd in de winkel dus daar zijn we zo weer uit.
We nemen een boel foto's, verwonderen ons over het uitzicht nu we zo hoog staan en gaan dan toch weer terug naar beneden.
Ook nu weer een prachtige route, met weer heel andere vergezichten dan op de heenweg. En heel wonderlijk: geen vangrail te bekennen.

Halverwege moeten we stoppen: hier is een mandatory brake check en wordt de temperatuur van de remmen opgemeten. Als die te hoog is moet je aan de kant.
Gelukkig is bij ons de termperatuur goed en mogen we gewoon door. Maar we zien verscheidene auto's naar de kant gedirigeerd worden.

We hebben geen zin meer in de Garden of the Gods dus we rijden door naar Denver. We hebben onderweg nog een beetje file en heel slecht weer, maar tegen 17.20 uur zijn we in het hotel. Maar goed dat we gelijk zijn doorgereden. Heel toevallig hebben we deze overnachting ook via Hotwire geboekt en kregen we hetzelfde hotel als de eerste overnachting. Was grappig geweest als we ook nog dezelfde kamer hadden gehad als op de heenweg.

Nu begint het meeste werk: de auto moet weer helemaal leeg. En dan komt er toch een hoop meuk uit de auto! Maar als ook dat eindelijk allemaal boven is pakken we de koffers alvast een eind in. Het kan maar gebeurd zijn.
Dan wordt het de hoogste tijd voor het eten. We besluiten de vakantie af te sluiten met onze favoriet: Olive Garden! We nemen allebei een Trip Through Italy (pasta met rode saus, lasagne en pasta met alfredo saus). En zoals gebruikelijk bij de Olive Garden smaakt het prima.

Tegen 21.30 zijn we weer in het hotel. We pakken nog wat verder in en gaan dan naar bed.